Názov: Devergencia (Divergent)

Séria: Divergencia – 1. diel

Autor: Veronica Roth

Rok vydania: 2012

Vydavadeľstvo: Slovart

Moje hodnotenie: 5/5

Nikdy ma táto kniha neupútala v kníhkupectve ani na internete. A keď sa objavil aj film, stala sa zo mňa zásadná odporkyňa tejto série. Neviem, čím to bolo. Možno hercami, možno obálkou knihy, možno nezáujem. Postupom času sa však niečo vo mne zmenilo a ten prvotný odpor ma opustil. Slovart vydalo túto sériu v novom vydaní a mne sa tie obálky celkom zapáčili. Kníhkupectvo Martinus práve malo zľavu, tak som sa odhodlala a kúpila si celú sériu v čiernych obálkach.

Asi pred týždňom som začala čítať prvú knihu – Divergenciu. Prvé kapitoly boli pre mňa celkom nudné, nezáživné. Lenže potom sa to začalo rozbiehať. Teraz k deju.

Odohráva sa dystopická budúcnosť, ľudia sú rozdelení do piatich frakcií. Beatrice dovŕšila 16 rokov, takže ju čaká rozhodovacia ceremónia, ako aj ostatných 16-ročných, kde si vyberú jednu frakciu, ktorej zasvätia svoj život. Pred tým ich však čaká skúška, ktorá im predurčí frakciu. Lenže u Beatrice sa to zkomplikuje, je divergentná. Na ceremónii sa musí rozhodnúť, či zostane s rodinou, alebo ju opustí.

Najprv frakcia, potom krv!

S inou frakciou prichádzajú aj nové pravidlá a nový život. Tris čakajú skúšky a ak nechce skončiť ako bezprizorná, musí bojovať o miesto v rebríčku. Spoznáva priateľov, ale aj nepriateľov, všade číhajú nástrahy a ľudia sú schopní spraviť čokoľvek, len aby sa zbavili konkurencie.

A čo tréner Štyri? Aké tajomstvá schováva? A čo plánujú vodcovia Neohrozenosti a Informovanosti?

To si už musíte prečítať. A ja vám odporúčam, aby ste si to prečítali.

Na záver moje zhrnutie. Autorka ma skvelý štýl písania. Dej je pútavý a človek sa od knihy nedokáže odtrhnúť až do noci, pokiaľ ho nepremôže spánok (aspoň v mojom prípade). Postavy sú skvelo prepracované a iba teraz si tak uvedomujem, že to všetko prežívala hlavná hrdinka v 16 rokoch. Jednoznačne, len čo dočítam inú knihu, pustím sa do Rezistencie. Už sa teším! 🙂