Autor: Annabel Pitcher

Rok vydania: 2015

Vydavateľstvo: Slovart

Počet strán: 288

Typ väzby: mäkká (brožovaná)

Moje hodnotenie: 4/5

Keďže sa tento týždeň začal celoslovenský štrajk učiteľov a prvý, druhý a tretí ročník na našom gymnáziu má voľno (čiže aj ja), rozhodla som sa dopísať niektoré rozpísané recenzie a začať s nejakými novými, pretože po 6 mesiacoch od založenia tohto blogu je tu stále málo článkov. 😀

Teraz späť k hlavnej téme tohto článku!

Táto knižka ma zaujala už dávnejšie. V slovenčine vyšla niekedy v decembri, tak som ju chcela pod vianočný stromček. Aj som ju tam našla. Na úvod musím pochváliť vydavateľstvo, že iba prerobili pôvodnú peknú obálku a tiež som ocenila mäkkú väzbu – na takéto YA knihy sa mi hodí viac mäkká väzba ako pevná (súhlasí aspoň niekto so mnou?). A ak ste už čítali článok Christmas Book haul, tak určite viete aj o tom, že táto knižka má zaujímavý vzhľad, presnejšie okraj stránok. Ale pre istotu sem opäť vkladám obrázok. 😀

20160103_163946

Pokračujem dejom! (Radšej píšem vlastné zhrnutie obsahu knižky, ako keby som mala kopírovať anotácie, aj keď sa niekedy veľmi podobajú.)

Tínedžerka Zoe, ktorej skutočné meno nie je Zoe, píše pod týmto falošným menom listy jednému väzňovi v cele smrti v Texase, v ktorých mu rozpráva svoj príbeh, pretože jedna vec ich spojuje. Obaja môžu za smrť niekoho, koho ľúbili. Zoe sa k pánu Harrisovi (väzňovi) dostala vďaka návšteve mníšky na ich škole, ktorá im o treste smrti rozprávala. Zoe si následne našla internetovú stránku so zoznamom väzňov, kde je o nich niečo zverejnené. Pán Harris zabil svoju manželku. A Zoe môže za smrť jedného chlapca.

Zoe je inak normálne 15-ročné dievča, ktoré rado píše príbehy, jej rodičia sa často hádajú kvôli starému otcovi a má dve mladšie sestry: Sofi a nepočujúcu Bodku (je to len prezývka, nie skutočné meno). Mama nepracuje, cez deň sa stará o Bodku, kontroluje deti, aby sa učili a mali poriadok v izbe. (Teraz som akosi nechápala, ako ju pustila mama na párty, tak som sa musela pozrieť do knihy. 😀 ) No, mama jej dovolila ísť na žúr jedného spolužiaka, kde spozná dvoch chlapcov – Aarona a Maxa. A od tej doby nastane kolotoč. Má rada oboch, ale k jednému cíti čosi viac. Musí vám byť jasné, že nastane ľúbostný trojuholník, ktorý vyvrcholí smrťou jedného z chlapcov. Ako sa to stalo, čo ich k tomu doviedlo si musíte prečítať sami. Neporozprávam vám predsa celý obsah knihy (nie je to čitateľský denník, ale recenzia a toto malo byť len krátke zhrnutie).

Musím sa hneď na začiatok priznať, že Zoe mi často liezla na nervy. Ale aj tak ma tá kniha nabádala, chcela som vedieť, komu sa čo stalo. Nechápala som, prečo rovno neukončila s jedným vzťah, ale iba to ďalej vliekla a klamala. Proste nastali momenty, keď som mala chuť hodiť knihu o stenu. No knihy si príliš vážim na to, aby som ich len tak demolovala. 😀

Rozmýšľam, čo by som ešte vytkla… Niektoré vedľajšie postavy ma tiež štvali, ale čo s tým narobím, autorka vytvorila tie postavy. Neviem, či mám jednoduché ilustrácie (kresby) v knihe pochváliť alebo kritizovať. Niektoré boli odveci, nič moc, ale niektoré boli fajn, nijako neuškodili knihe.

Zato námet bol dobrý a zaujímavý. Autorka píše veľmi pútavo a nebyť niektorých postáv, dala by som tejto knihe päť bodov (hviezdičiek) – čiže plný počet. Ale tú jednú hviezdičku som musela strhnúť, nepatrí medzi moje “topky”. A trochu mi pripomínala knihu Listy do neba asi kvôli tomu, že obe knihy sú písané vo forme listov. Chválim ten nápad.

Kniha okrem problémov s chlapcami poukazuje i na problémy v rodine, kde sa rodičia hádajú, až hrozí rozvod. Opisuje (ne)obyčajný život (ne)obyčajnej tínedžerky.

Táto recenzia je taká miš-maš, preto to zhrniem.

Táto kniha sa mi páčila, je dobre a pútavo napísaná a rozhodne ju odporúčam (prevažne tínedžerom). Nezaručujem však, že všetci budú mať rovnaký názor ako ja. 🙂